dinsdag 21 november 2017

Rianne jurk

Dit is mijn versie van de Rianne jurk. 
Het patroon is heel simpel, bovenstuk maken, rokdeel maken, beiden in elkaar zetten, tunneltje erop stikken, elastiek in de taille et voilà.  Zo simpel moest het zijn, maar niet bij mij.
Zelf ben ik minder fan van de grote niet afgewerkte halsuitsnijding.  Ik tekende dan ook 2 cm bij aan de hals, tekende een beleg en werkte de hals op die manier af.
De pasvorm valt toch een beetje tegen, er is 'iets mis' aan het bovenstuk, het valt achteraan nogal ruim.
Alhoewel ik hem niet helemaal op het plaatje in het blad vind lijken en er best punten voor verbetering zijn, is het een geweldig comfortabel kleedje geworden.




                                                                                         stof: punta di roma stoffenspektakel   
koordje: Stof op Zolder
patroon: Rianne LMV jan/feb 2015

4 opmerkingen:

  1. Ik heb deze zelf nog niet gemaakt. Jouw versie ziet er alvast leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het hele bovenstuk lijkt een maatje te groot...
    Maar voor de rest wel een mooi kleed !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n comfortabel jurkje!! En die halslijn is mooi afgewerkt zo! Misschien is het bovenstukje voor jou wel een tikkeltje te groot, maar toch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen