zaterdag 4 november 2017

Lora 2

Vorig jaar maakte ik op een leuk evenement mijn eerste Lora jurk.  Toen was al duidelijk dat er nog gingen volgen, zeker toen ik dit stofje zag op het stoffenspektakel.  
Het is een punta di roma met een fluwelige kant, precies een zeemvel was het commentaar van mijn dochter.

Bij deze Lora deed ik vooraf enkele aanpassingen.  De mouwen werden 19 cm verlengd.  De zakken liet ik weg, de rok versmalde ik lichtjes aan de heupen, want daar volgde hij niet mooi mijn vormen, bij de vorige versie met zakken viel dat niet op.
De stof heeft vrij veel rek en ik liet de rits er deze keer ook uit, het rugpand knipte ik aan de stofvouw.  Dat scheelt toch weer wat werk, al deed ik er weinig tijdswinst mee, want ik besloot nu ook weer de mouwen en de rok met de hand om te zomen.




Ik heb de jurk ondertussen al enkele keren gedragen en kreeg er redelijk wat complimenten over en ze zit ook nog heel comfortabel.  Dit is mijn favoriete kledingstuk van dit seizoen.




Afgelopen week zag ik in Koblenz een vrij prijzig jurkje in eenzelfde stofje.  Ik ben nu nog meer in de wolken met mijn nieuwe Lora!

stofje: punta di roma

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi ! En inderdaad het ziet er uit alsof de jurk uit een chique boutique komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooh dat is een hele mooie jurk, je staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dat is een prachtige versie! Dat is inderdaad een heel mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Chapeau voor je geduld, alles met de hand omzomen!
    Kan zo uit een chique boetiek komen!

    BeantwoordenVerwijderen