woensdag 8 januari 2020

Frankie & Faye

Voor de kerstcadeautjes waagde ik mij aan de modetrend van 2019, een trend van nooit echt weggeweest: het heuptasje.  Sofie van Wisj Designs lanceerde het Faye en Frankie patroon.

Frankie & Faye zijn maar liefst vier patronen: Frankie is het typische heuptasje dat we nog allemaal kennen van vroeger en nu weer helemaal terug is.  Faye is het zusje, met of zonder voorzakje en in een rechthoekige vorm.  Beide patronen zijn er in maxi- en miniversie.

Het tasje zit vernuftig in elkaar en dankzij de uitgebreide werkbeschrijving met foto's is elke stap van het maakproces duidelijk.

Ik koos voor de kleindochters de Faye, de vrouwelijke versie van het klassieke heuptasje dat je als een echte hipster over je schouder kan dragen. 









Voor de kleinzonen koos ik voor Frankie.
Het naaien ervan was fijn, het werd op geen enkel moment echt moeilijk, maar ik was er wel enkele uurtjes zoet mee.  Echt een mooi tasje.









Qua stofkeuze kan je alle kanten uit, ik gebruikte donkerblauwe canvas.  Aan de binnenkant voor elk exemplaar een ander katoentje van Veritas.  Ik verstevigde alles met vlieseline G700 en voor de ritsen, tassenband, schuifgesp, klikgesp en extra runners ging ik te rade bij K-Bas en Ateljee Caro.




In deze Frankie naaide ik voor ons voetballertje nog een folieke.




De mini geldbeugeltjes van mijn vorig projectje zijn assorti met deze Faye en Frankie.

Buitenstofje: Canvas uit voorraad
Voeringstofje: Veritas
Ritsen en runners voor Faye: K-Bas
Ritsen en runners voor Frankie: Atlejee Caro
Gespen en tassenband: K-Bas

2 opmerkingen: