woensdag 14 oktober 2020

Isa sweaterjurk

Ondanks mijn twijfel of dit model wel iets voor mij was, leek zo'n sweaterjurk mij wel heerlijk.

Het stofje, sweaterstof met lurexglans van Veritas, had ik al een tijdje in huis.


Ik besloot niet de volledige colour block uit te voeren, maar de V enkel aan de voorkant en op de mouwen te maken.  

Ik maakte ze, evenals de mouwboorden, uit dezelfde sweaterstof (maar uit de andere kant) als de rest van mijn jurk.  Een gok, maar ik vind ze heel leuk geworden.


De V vergt wat precisie, maar zo'n uitdaging mag wel.  Hoe nauwkeuriger je werkt, hoe mooier het eindresultaat.  Isabel beschrijft in haar handleiding heel duidelijk hoe je tot een net resultaat komt.

Ik zoomde mijn kleedje gewoon om in plaats van boordstof te gebruiken.

Omdat ik niet zo graag een blote hals heb, maakte ik er een colsjaal bij.

Het is een geweldig patroon!  De pasvorm is goed en het is echt zo'n model dat ik vaak zal dragen.

Ik heb al veel zin om meerdere exemplaren te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten