maandag 5 augustus 2013

T-shirt

Mijn jongste dochter vroeg mij om van dit stofje een t-shirt voor haar zoon 1 (onze kleinzoon 1) te maken.

Toen ik zo'n anderhalf jaar geleden investeerde in een nieuwe naaimachine, kreeg ik een aantal lessen.  Er werd uitleg gegeven over een aantal steken en wanneer je deze kan gebruiken.
Hier en daar las ik op de blogjes dat een boventransportvoet een enorme hulp is.  Meer dan een jaar geleden schafte ik mij er dan ook eentje aan.

Nu, na lang aarzelen, de handleiding opnieuw gelezen, een filmpje op het net bekeken en de transportvoet geplaatst, heb ik hem voor het eerst gebruikt.
Wat een luxe, de stof glijdt vanonder de machine.  Dat ik dat niet eerder geprobeerd heb.





Oei, vergeten een andere kleur van bovendraad te nemen !


Ook voor het eerst een zoompje gemaakt met een tweelingnaald !

Dochter 2 houdt er niet van om haar kindjes hetzelfde te kleden.  Ik trek mij daar niets van aan en heb van het restje een kleine versie voor kleinzoon 2 gemaakt.


Het is er eentje met een raglanmouwtje.




Hier wel een andere kleur van bovendraad genomen! Ik moet het kraagje nog wel een beetje strijken zie ik !


De kleine en iets grotere versie. 


stof: daaidieKa
patroon: ottobre 03/2013



1 opmerking: