woensdag 24 september 2014

DIY Fashion Fair


Wat had ik geluk, mijn dochter van mama creatief won 2 kaarten en ik mocht mee!  Eindelijk eens een event wat dichter bij huis.
We gingen vooral voor de workshops, maar gingen ook van kraampje tot kraampje.  Aan de toiletten kwam ik een ex-collega tegen, zij was de helpende hand in het kraampje van haar dochter Sincha van Het Stoffenhuis.  Bij haar kocht ik dit stofje.




Bij Wild van stof kocht ik een stevige tricot,



bij Bambiblauw bestelde ik eerder een stuk punta di roma en moest ik alleen maar aan hun standje afhalen.  In het zakje zaten nog een aantal leuke presentjes.




Dan sloten we aan voor onze eerste workshop, Kumihimo.  We leerden Japans vlechten met de kumihimo disc (een ronde schijf).  Kumihimo kan je maken met ieder materiaal: satijnkoord, katoen en zelfs met scoubidou touwtjes.  





Daarna luisterden we naar fotostyling tips en tricks van Maaike van Koert, schrijfster van Puur haken.





Foto's geleend bij http://crejjtion.com.
Vervolgens konden we experimenteren, wel met de camera van mijn smartphone.  Maaike, een heel leuke dame, gaf ieder van ons nog enkele zeer bruikbare tips.  





Na een kleine lunch sloten we aan voor de workshop 'muts haken', leuke wol, haaknaald en duidelijke beschrijving was aanwezig.  Dit is mijn resultaat.  De muts met bijhorende bloem zal verder afgemaakt worden als mijn pols uit het gips is.





Ik had een goedgevulde, leuke mama - dochter dag!


1 opmerking:

  1. Ik heb ook genoten van onze uitstap.
    En ik zie dat je de tips van Maaike al goed gebruikt hebt. Mooie foto's !!

    BeantwoordenVerwijderen